mr.nuffnang

Lagu

Friday, April 29, 2011

kisah mereka berdua

Assalamualaikum
hi sume...sht x??arap sumnye sht la yea.
ok kali nie aku nak cite 1 kisah yg tak brpa
nak dikisahkan org zaman skang
terutamanya golongan muda...
tp tak sume sb aku pun muda gak
hehehe
aku kje sebagai kerani di slh sebuah kilang cc powder
( mesti tak tau apa kejadahnye cc powder 2 kan??)
cc powder = calcium carbonate powder
bkn powder yg sapu kat muka 2 yea...
ok ada fhm??
kalu dah fhm aku nak mulakan citenye skang

citenye begini jeng jeng jeng
smlm ada sebuah lori yg aku pgl
utk ambik brg kat tmpt aku
utk dihantar kpd customer kami di Kg.jawa
masa pak cik nie msk opis aku tak lah kisah sgt
tp terdetik gak kat dlm hati kesian pak cik
nie dah tua2 pun kena keje lg
pastu aku pun smbg la kje
blk..tak lame kemudian aku nak msk kilang
utk pastikan brg yg bangla nie naik
nt betul
jalan punya jalan terpaku aku utk seketika
( isk bkn nmpk hantulah )
tp aku nmpk isteri pak cik 2 tgh tlg pak cik 2 angkat pintu lori
( lbh kurang lah aku pun tak tau nak ckp cm ne )
selama aku keje kat sni tak penah lg
aku tgk isteri driver lori tlg suami dia
rs tersentuh gak la tgk pengorbanan mak cik 2
terhadap suami dia
tetiba dtg lak bangla 2 cite kat aku
yg pak cik mak cik 2 terpaksa bekerja utk
menampung kehidupan diorg
ermm sdh lak aku dgr
anak2 ada tp hilang enth ke mana
tinggalkan mereka berdua
rs sdh sgt sb ada lg anak2 yg sgp
 membiarkan mak bapak
mereka...
apa la nak jd ngan manusia skang
ermm pd pak cik ngan mak cik aku arap
hdp mereka sentiasa dilimpahi dgn rezki
semoga anak2 mereka akan
pulang kepengkuan mereka
1 hari nt...
Insyaallah
pd sume sygi lah mak bapak kita
yea,,

Post a Comment

haruslah klik