mr.nuffnang

Lagu

Thursday, April 25, 2013

Setelah 2 thn berlalu

Aku ingtkan aku manusia plng kuat utk tempuhi dugaan yg dtg tp aku slh. Apa yg keluar dr mulut tak penah nak sme dgn apa yg kuar dr hati ni. Aku lemah sebenarnye. Atau mungkinkah dugaan nie terlalu berat utk aku. Atau disebabkan angan2 aku yg tak penah sudah. Angan2 yg akhirnye mkn dr sndr. Opss baik aku cite dr awl kan. Agar sume org fhm apa yg terjadi.
Aku dikenalkan dgn seorang lelaki yg baru pindah ditempat akak aku berkerja dr seorang teman sekolah. 1st reaksi aku tak lah berkenan sgt ngan dia sb dia mcm endah tak endah kan aku jer ms kami pertama kali bertemu. So rs mcm poyo lah mamat nie. Ce jeling2 aku kat sebelah nie kan tp hurmm hampeh. So malas nak ckp byk la aku just nak sedapkan hati kt dia nie pemalu kot. Ok fine. Malu ;) so dipendekkan cerita, pertemuan kami tak smpi kat situ jer kami slalu bertemu smpi akhirnye aku rs aku mula gelisah bila dia takde. Dia seorang yg kelakar slalu wat aku tersenyum. Adakah itu cinta? Maybe? Aku mula dpt rs kan nye. Bunga2 cinta. Cewah. Tp smpi ke hari tue aku msh belum dpt no hp dia. Hurmmm akhirnye sambutan hari merdeka tiba. So aku dpt satu idea dimana aku nak mintak no hp dia dr kwn aku. Dgn alasan nak ucap selamat menyambut hari merdeka. Wlwpun nmpk tak relevan tak kisah la jnji dpt hehehe. So bila dah dpt mlm tue jugak aku msg dia. Pd mulanye dia mrh gak sb ada org kacau2 dia kan naik kecut gak aku so terpaksa lah aku mengaku siapa dr aku bru lah dia cool. Dan dr situ kami mula rapat rapat n terus rapat. Akhirnye kami bercinta dlm diam tanpa ada yg mengetahuinye termsk lah kwn yg kenalkan kami. Setgh hampir 3 bln akhirnye tembelang kami pecah so aku terpaksa lah mengaku. Indah ms tue smpi tak ingin aku lupakan. Byk dugaan n halangan yg terpaksa kami tempuhi. Dari mslh keluarga dia yg tak merestui, org ketiga, cemburu, nak bertunang, kawen n mcm2 hal yg berlaku smpilah berlarutan sehingga 4 thn. Msk thn yg ke4 hari2 yg aku lalui sgt sukar. Dia akan buka perniagaan nye sndr bersama dgn kwn aku. Tp dia tak tau yg biz dia berjaya ataupun tidak. Utk tidak menghampakan aku yg dah tgu dia sekian lama, dia relakan aku pergi dr menunggunye. :( sedih n pedih hati aku. Tahkala org yg aku syg berkata sedemikian terhadap aku yg setia menunggunye. Kami slalu bergdh. Dan akhirnye aku dpt rs yg dia dah tak syg aku sb tue dia paksa aku pergi dan cari lelaki len. Kalu korang ditmpt aku apa yg korang rs? Mst sdh sgt2 kan? Sme jugak lah dgn aku. Aku tak kisah pasal harta bg aku harta boleh di cari. Yg aku inginkan cinta dr org yg aku syg. Asalkan ada usaha utk mencari rezeki Allah pasti beri. Tp apakan daya setelah dipaksa berkali2 akhirnye aku ambil kptsn utk pergi utk dia. Wlwpun aku msh cinta n sygkan nye. :(
Post a Comment

haruslah klik