mr.nuffnang

Lagu

Monday, March 28, 2011

The April Fool Day

Assalamualaikum
sume
korang sht tak???aku br jer baik dr demam 
yg tak brapa teruk la hehehe
cume skt tekak, skt pala, n flu jer...tp Alhamdullillah skang 
da sht so dpt la update blog nie
rindu sgt2
ok ce baca tajuk entire aku kali nie
hah April Fool kan???
rs nye tak perlulah aku ckp kan apa kebenda nye
April Fool 2...sume mesti da tau
tp yg aku nak bgtau nie 
korang tau tak mana dtg nye April Fool 2???
mesti ramai yg tak tau
bg yg da tau mesti korang tak smbt n ikut kan???

ce cite ce cite!!!!!!!!!!

hehehe

ok cite dia lbh kurang cm nie la
pada abad ke 8 masihi Sepanyol nie terkenal n berkembang pesat 
sebagai sebuah negara Islam yg maju dan di tadbir 
oleh penguasa Islam
keadaan nie tak brapa disenangi
oleh golongan kafir
yg berjiran dgn Sepanyol nie
pelbagai cara mereka lakukan utk menghancurkan 
Islam tetapi kebanyakan 
nye menemui jalan buntu
akhirnye golongan kafir nie mendapat 1 idea 
di mana mereka harus melemahkan iman n pemikiran umat Islam
dan akhirnye sedikit demi sedikit Sepanyol jatuh ke tgn 
tentera salib
tentera salib nie sgt kejam
setelah 1 demi 1 daerah Sepanyol di takluki sampailah 
tentera salib ke 1 kawasan yg 
dipgl Granada. mejoriti penduduk nye ialah beragama Islam..
akibat takut dgn tentera salib mereka terpksa bersembunyi di
dlm rumah utk menyelamatkan diri..
tentera salib tlh membuat 1 helah di mana
tentera salib tlh mengumumkan bhw penduduk Granada blh keluar dgn selamat
menaiki kapal yg tlh disediakan...
maka penduduk Granada keluar dr rumah 
masing2 n berkumpul di pelabuhan.
tentera salib yg td nye bersembunyi akhirnye keluar n 
mengepung penduduk Granada serta membakar rumah dan kapal yg
dijanjikan utk membawa mereka keluar dr daerah itu...
penduduk Granada tlh dikepung n dibunuh dgn kejam
tanpa belas kasihan...
air laut yg berwarna biru akhirnye bertukar menjadi merah..
tiada seorang pun yg terselmat dr tragedi nie..
dan tragedi nie tlh pun berlaku pd 1 April 1847 yg dinamakan 
The April Fool Day oleh org kristian..

so bila korang bc cite nie adalkah korang
tetap nak sambut april fool????
so renung2 kan la n selamat beramal
agama kita dipersendakan oleh golongan kristian 
tp kita leh lak smbt
seakan2 suke agama kita dipermainkan 
pk kan la yea...

ops lupa lak kalu korang nak tau dgn lbh lanjut leh la
beli MASTIKA keluaran April yea
byk info menarik 


Post a Comment

haruslah klik